• Főoldal
  • Hírek
  • Műsor
  • Előadások
  • Együtt.szabadon
  • Kapcsolat
  • Bérlet

  • Hírek:

    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. október
    • Diggerdrájver és Kripli Mari egy estén2017. december 27.

      A fenti cím megtévesztő. Szándékosan. Természetesen nem a két régi előadást hozták össze egy műsorba a Nagymező utcában. Csak a szereplők azonosak. Epres Attila és Lázár Kati. Mégis úgy érzem magam, mintha azt a kettőt látnám.

      Azzal az örök színházi problémával szembesülök, hogy vajon baj-e, ha egy színésznek nemcsak erős karaktere, de kialakult, kiforrott eszköztára, ismerős hangja, tartása, mozgása van minden szerepben.

      Lengyel Nagy Anna Élet.történetek.hu… sorozatában két igaz mesét láthatunk. A mi Józsinkét és Erzsikéét.

      A mi Józsinknak semmije sincs, csak magához való esze. Mélyebbről jött, mint a Diggerdrájver Angliában dolgozó vendégmunkása, aki darukezelőként bizonyítja magának, hogy érdemes volt kimennie. Józsia semmiből küzdötte föl magát komoly pozícióba, mondhatni hatalmi helyzetbe. Az élet furcsaságait zseniálisan figyelte ki és fordította a maga javára. Falusi cselédként, pásztorgyerekként éppúgy, mint követségi mindenesként Moszkvában. Mindig tudta, hogyan tegye magát nélkülözhetetlenné. Mindig tudta, mire van szüksége a gazdáinak annyira, hogy azzal észrevétlen a markában tarthatja őket. Vagy legalábbis ő úgy érezheti, hogy uralkodik fölöttük. Mert nem idegen tőle Háry János önfényezése sem. Kalandja a követségre beosonni szándékozó Rákosi Mátyással csaknem népmesei.

      Epres Attila folyton izgő-mozgó, nyughatatlan, megállni képtelen fickót játszik, a monológ alatt folyvást tevékenykedik. Megterít egy asztalt viaszosvászon abrosszal, egészen olyat, amilyen a Diggerdrájverben is szerepelt, gondosan rápakol mindenfélét, de úgy, hogy sohasem tereli el a figyelmet a szövegről, a történetről, a pár szóval telibe találó jellemzésekről.

      Lázár Kati szükségképpen az ellenkezője. Ő mozgáskorlátozott voltát teszi bele a játékba, teszi a jellem részévé, illetve ellenpontjává. Jászai Marira, akit a Kripli Mari monológban keltett eleven életre, csak annyiban hasonlít ez a szerep, hogy itt is egy nagy akaratú, feltartóztathatatlan szenvedélyű asszonyt jelenít meg egyhelyben ülve. Valóságos anyatigrist, aki leukémiás gyerekéért küzd. Tulajdonképpen csak a hitével, az önbizalmával. Mást nem tehet. Egyszerű asszony, a betegségből és a gyógymódokból egy mukkot sem ért. Talán ez is a szerencséje. Az orvosi beszédből is csak a lényeget szűri ki.

       A reménytelenséget. És szembeszáll vele. Nem hiheti el, hogy elvesztheti a kislányát. Mellette van, vele él a kórházban, amikor lehetséges, kimegy vele a körúti padra. Lázár Kati szinte csak a hangjával sugározza szét a Mozsár utcai teremben a csodatevő energiát. Ül és beszél az összetéveszthetetlen hangján, a maga jellegzetes hanghordozásával, a szöveg jellemet, társadalmi helyzetet közvetítő tempójával és tagolásával. De miközben átéli, el is tartja magától az asszony szenvedését, csöppnyi dicsekvést, magamutogatást is kever a hanghordozásába. Érdes, csaknem durva viselkedés ellensúlyozza és hitelesíti az érzelmességet.

      Ritka, szokatlan élmény: két történet az életszeretetről. A színházszakmai kérdéseket meg modorosságról, elkopó eszköztárról, elnyeli az élet valósága.


      Forrás: theater.hu

  • Következő előadásnap:

    Bocs, félrement!

    2021.01.23 (19:00)Belvárosi Színház

    Jegyvásárlás

    Bocs, félrement!

    2021.01.23 (19:00)Online közvetítés

    Jegyvásárlás

    Hírlevél feliratkozás

    Feliratkozás

    Facebook / Orlai

  • Hírek
  • Műsor
  • Előadások
  • Együtt.szabadon
  • Kapcsolat
  • Bérlet
Adatkezelési tájékoztató | Adatvédelem

© 2021 Orlai Produkciós Iroda. | Minden jog fenntartva.