Az Orlai Produkciós Iroda a Belvárosi Színházban látható előadása ötszereplős kamaradráma. Az angol Penelope Skinner drámaszövege a hullámzóan változó életperspektívákról és a karrierekről szól. Mindegyik szereplőben más lakozik, mint az első pillanatban látszik. A bátorság hiánya és a konformizmus közös a figurákban.
Az előbbiek alól Ellen és Chris kettőse kivétel. Hernádi Judit a zenés színpadok díváját idéző, színpompás és Járó Zsuzsa alázatos játéka a függetlenség és a szabadság szimbólumává avatja a tengerparti házat, valahol nagyon az angol vidéken. Hernádi sokadik színészi virágzását éli. A többször működtetett lezser unottság helyett ezúttal egy hétköznapi, de örökifjú asszony formátumos sziluettjét látjuk tőle. Az első felvonásban profán mozdulatain egyre inkább átütnek az egykori színésznő Ellen ünnepi gesztusai. Járó fiús nőt csinál Chrisből. A szürke külső gazdag belsőt takar. Csupa alig észrevehető dolgot csinál ez a csupa lélek nő, ezért alig várjuk, hogy újra színpadon legyen. A színésznő játékát látva nem kétséges, hogy Ellen, Chris és Kate mennyire szeretettel teli otthont varázsolhatott volna az utóbbi kislányának.
A legenda háza főszereplői azonban nem az előbbiek, hanem László Lili Kate megformálójaként.
Sietve érkezik. Szeretné az összerendezettséget mutatni, de láthatóan hajszolt és fáradt. A nőiességével tüntető és roppant határozott főnöke, Sue (Ullmann Mónika) előtt nem szeretne lebőgni. Kate nem azért kér bocsánatot annyiszor, mert bármiben is hibázott volna, hanem mert létezik és megfelelésre vágyik. Sokat készült a prezentációjára, annak ellenére, hogy a kislánya miatt alig aludt valamit az éjjel. Felrajzolja Ellen, a visszavonult színésznő életének görbéjét, amely majd valójában az ő, Kate sorsának hullámgörbéje lesz.
László Lili jellemzője a simulékony kedvesség. Eddigi karakterei alapvetően békében éltek a környezetükkel, vagy ha mégsem, hát a feloldáshoz vezető úton a személyiség harmóniája nem volt kétséges. A szélsőséges lelkiállapotok megjelenítése, a szembenállás a világgal, tehát a dráma világa eddig meglehetősen távol állt tőle. A színésznő azonban most, A legenda házában, Ibsen Nóra című darabjának jelenkori változatában, Kate alakítójaként a mélységes kétségbeesését titkolni igyekvő fiatalasszony. Ellentétben az előszöveg főhősnőjével, Kate-ben nincs elég erő az önmegvalósításhoz és saját szabadsága megteremtéséhez.
Kate figurája arra épül, hogy átvitt értelemben értve, nem lehet őt hallani eléggé. A közvetlen környezetében önmaga akaratának keresztülvitele iszonyatos energiáit emészti fel. Ha végig menne a számára igazi úton esetleg a kiteljesedés várhatná. De ez nem történik meg.
A szabadulás lehetősége nyílik meg Kate előtt, amikor Ellen és Chris felajánlja, hogy kislányával költözzék hozzájuk. Az asszony mégsem ragadja meg a kínálkozó alkalmat. László Lili játékának éppen ez, a pulzálás az elkeseredés szülte határozottság és az elbizonytalanodás között a fő erénye. Kate-nek nem kevés energiájába kerül sziklaszilárd elszánással fellépni férje, Greg (Schruff Milán) ellenében. Mégis győztesként térdel a férfi előtt.
Szabó Máté rendezésében többen a kevésbé ismert oldalukat mutatják. A publikumot jobban leköti a második rész. Az első felvonás ugyanis kérdőjeleket hagy a nézőben. A szünet után a produkció egészét tekintve helyükre kerülnek az előzmények.
Két, a megszokottnál komorabb előadással kezdte az évadot az Orlai Produkciós Iroda. A két izgalmas színésznő főszereplésével készült Mély levegő és A legenda háza előadásaira akár tematikus bérlet hirdethető. Közös, a gyengébb nem lehetőségeit a jelenkor társadalmában vizsgáló darabokban, hogy Vera és Kate egyaránt a saját életkilátásaik perifériájára sodródik. Verát talán az újrakezdés várja, Kate ellenben mind mélyebbre merül a FÉRFI és saját maga által kreált pokolban.